SEO quickscan

Wil je dat er eens een onafhankelijk persoon naar je bestaande website kijkt omdat je niet gevonden wordt?

Is zoekmachine optimalisatie nieuw voor je, of heb je er al ervaring mee? De quickscan geeft je een duidelijke lijst met verbeterpunten.

Zoekmachine optimalisatie

Iedereen weet hoe belangrijk het is dat je website hoog in de zoekmachine resultaten komt. Maar dat is niet altijd gemakkelijk. Uiteraard heb je te maken met concurrentie, maar voordat je je daarop blindstaart, of de handdoek in de ring gooit, doe eerst eens een SEO quickscan. Dan weet je precies waar je je website nog kunt verbeteren.

Wat is een SEO quickscan?

De SEO quickscan controleert je bestaande website op ruim 50 technische punten die vaak verkeerd uitgevoerd zijn, maar relatief eenvoudig aan te passen. De punten zijn verdeeld in drie categoriƫn: Code, Content en Conversie. Na de SEO quickscan ontvang je een lijst met alle aandachtpunten en quick-wins, waarmee jij en/of een webbouwer aan de slag kunt.

Veelgestelde vragen

Wat is het verschil met de gratis scans die andere bedrijven aanbieden?

Er zijn diverse SEO bedrijven die tools ontwikkeld hebben om automatisch je website te scannen en binnen een paar seconden een aantal checks uit te voeren. De SEO quickscan van CatchCode gebeurt met de hand en het blote oog. Op die manier krijg je een persoonlijk advies en worden er ook allerlei andere opvallende zaken geconstateerd die een online tool nooit zou kunnen zien.

Moet ik de nodige wijzigingen aan mijn site bij jullie laten uitvoeren?

Nee, de SEO quickscan is geheel vrijblijvend. Veel van de wijzigingen kunt u waarschijnlijk zelf met uw eigen CMS. Uiteraard is het wel mogelijk om aanpassingen bij CatchCode neer te leggen.

Ik wil eigenlijk een compleet nieuwe site. Is het dan nog aan te raden een quickscan te doen?

Ja, door een SEO quickscan te doen, weet je precies welke punten in je oude site verbeterd konden worden. Dit kun je natuurlijk heel goed meenemen in het ontwikkelen van je nieuwe website.

Ik heb goede resultaten door te adverteren op Google (SEA). Waarom zou ik me nog bezighouden met SEO?

SEA kost geld bij elke klik. Als je stopt met adverteren stopt ook direct je verkeer. Door te investeren in SEO krijg je structureel meer bezoekers naar je website waarvoor je niet per klik hoeft te betalen. SEO en SEA gaan dus heel goed samen.

Vraag een SEO quickscan aan


Google Analytics
Google Search Console

Door op Verstuur te klikken vraag je vrijblijvend een offerte voor de SEO quickscan aan. Deze ontvang je zo snel mogelijk per e-mail. De offerte is 14 dagen geldig.